Hajdúszoboszló, Hajdúszoboszló apartman

Mit tehetsz a téli depresszió ellen?

Vége van az októbernek, vége a vénasszonyok nyarának. Azt hiszem, igazán hálásak lehetünk az időjárásnak, hogy ilyen sokáig tartott a jó idő. De hogyan tovább? Mit tegyünk, hogy a közelgő sötétebb napok se vegyék el a jókedvünket? Hogyan úszhatjuk meg a téli depressziót?

A téli depresszió viszonylag újkeletű betegség, és szorosan összefügg a mai életmódunkkal. Míg nagyszüleink a természettel együtt éltek, és télen is a napok hosszához igazodtak tevékenységeikben, addig ma minden napunk egyforma. Akkor is, ha már négykor besötétedik, és akkor is, ha csak este kilenckor. Érthető hát, hogy az előttünk álló időszak sokunkat megvisel. Van persze, akiket kevésbé, és van, akiket sokkal inkább, de így is, úgy is nehéz. Jó lenne, ha tudatosan foglalkoznál te is vele, ha téged is érint ez a probléma. De vajon tudod-e, milyen tünetei vannak?

 

 

A téli depresszió tünetei

 

Novembertől kezdve egészen a tél elmúltáig az alábbi tüneteket tapasztalhatjuk magunkon, ha mi is a téli depresszióval küzdők táborához tartozunk:

  • gyakran vagyunk kedvetlenek,
  • állandó fáradtsággal küzdünk,
  • sokszor vannak negatív gondolataink,
  • gyakran ennénk (vagy eszünk is) édességet,
  • kevésbé tudunk a feladatainkra koncentrálni,
  • újra előjönnek a mozgásszervi panaszaink,
  • gyengül az immunrendszerünk,
  • nehezebben kezeljük a stresszt,
  • vagyis testileg és lelkileg is fáradtak vagyunk.

Rosszul hangzik, igaz? Mit tehetünk vajon ellen? Mit tehetünk azért, hogy ezek a tünetek csökkenjenek, vagy akár el is múljanak?

Azt biztosan tudod, hogy a napsütésből D-vitamint nyerünk, s mivel a D- az új C-vitamin, napi szinten szükségünk van rá. Nem beszélve azokról a hormonokról, amelyek termelődése szintén összefüggésben van a Nappal. A téli időszakban például azért vagyunk fáradtabbak, mert a hosszabb sötétebb időszakok miatt több melatonin termelődik bennünk. Ez meg épp a jó alvásért felel… Az viszont érdekes lenne, ha hirtelen mi is visszaállnánk a nappal együtti lefekvéshez és a tyúkokkal kelnénk fel, nem? Szóval más megoldást kell keresnünk.

 

 

Mit ajánlanak az orvosok?

 

Az orvosok az alábbiakat ajánlják:

  1. Legyünk sokat a szabadban, kiránduljunk.
  2. Mozogjunk, ússzunk, sétáljunk sokat.
  3. Fontos, hogy igyekezzünk minél több időt tölteni a szabad levegőn, különösen napsütéses Étkezzünk egészségesen, vagyis csökkentsük a szénhidrát és zsír mennyiségét.
  4. Aludjunk eleget.
  5. Relaxáljunk, járjunk masszázsra, fényterápiára.
  6. Igyunk feszültségcsökkentő teákat.

 

Az Ilona Apartmanban ebben is a segítségedre lehetünk. A pár méterre lévő gyógyfürdőben mozoghatsz, van fényterápia és masszázs is. A városunkban nagyon szép kirándulóhelyeket találsz, az apartmanban olyan teafőzeteket készíthetsz magadnak, amilyeneket csak szeretnél. A négykoronás minősítésű szálláshelyünk pedig minden kényelmedről gondoskodik.

Ne habozz! Űzd el velünk a téli depressziót! Foglaj egy kellemes pihenést Hajdúszoboszlón! https://www.ilonaapartman-hajduszoboszlo.hu/nyugdijasbarat-szallashely/

További cikkek